La redacció de continguts és una de les branques del Inbound Màrqueting i consisteix en conèixer exactament què volen saber els teus clients per, a partir d’això, crear i penjar a la xarxa contingut interessant i de qualitat pels teus clients o possibles clients amb una clara finalitat: atreure’ls cap al teu negoci.

Actualment, encara són moltes les persones que associen el servei que ofereixen moltes agències de màrqueting online de redacció de continguts amb la redacció no meditada de certs articles en un blog que l’únic que busquen és seguir la màxima -ja caduca- de “redactar per redactar”. Aquest fet es deu a què no fa gaires anys la majoria d’agències de màrqueting online apostaven en el seus serveis molt més per la redacció d’articles que no pas per la redacció de continguts.

Canvi de paradigma cap a la redacció de continguts

Antigament es creia que Google premiava més la quantitat que la qualitat de l’article. Ara s’ha demostrat que aquesta afirmació ja és obsoleta ja que per a Google el contingut és el rei. Personalitats de Google tan emblemàtiques com el seu enginyer, Matt Cutts, no ens paren de recordar constantment el canvi de paradigma de Google cap a la redacció de continguts:

“Intenta fer un lloc web amb uns bons continguts tan fantàstics que et puguis convertir en una referència del teu sector.”

Què busca Google amb la redacció de continguts?

Google el que busca amb la redacció de continguts és una millor experiència d’usuari. Per aquest motiu, exigeix més que mai contingut de valor. L’usuari s’ha de veure seduït pel contingut per arribar a sentir atracció pel producte o servei que oferim. Ja fa temps que s’ha quedat més que obsolet allò de redactar un text repetint la paraula que ens interessa centenars de cops sense pensar en el destinatari del text que molts cops es veia assetjat amb tanta repetició.

Google, per tant, ens insta a tots nosaltres a prendre’ns la redacció de continguts com una estratègia que té la finalitat de respondre, de la manera més eficient possible, a totes les preguntes i les necessitats que tenen els seus usuaris. El procés de la redacció de continguts consisteix en satisfer certs patrons de cerca del buscador.