En el món del SEO -com molts sabreu- no tot és SEO Onpage. Cal també potenciar i optimitzar el SEO Offpage. Cal no oblidar-lo ja que és un 65% aproximat de tot el posicionament web. És per tant, de suma importància iniciar-nos en aquesta àrea amb prou coneixement del què fem en tot moment per ser el màxim d’eficients possibles i no aixecar sospites de cara a Google en la nostra estratègia de creació d’enllaços. Hem de conèixer, per tant, perfectament totes les tipologies de linkbuilding que existeixen per a aplicar una bona estratègia.

A continuació, ens disposem a explicar, pas a pas, les 5 tipologies de linkbuilding més bàsiques que cap SEO pot obviar en els seus inicis dins el linkbuilding. Són les 5 tipologies de linkbuilding sagrades dins la Biblia del SEO Offpage.

Les 5 tipologies de linkbuilding bàsiques que ningú pot obviar:

1#DIRECTORIS i FÒRUMS: Aquesta primera tipologia de l’estratègia de crear enllaços és tot un clàssic. Actualment encara és possible i no penalitza si es fa amb seny i el més natural possible. És important, en la majoria de casos, introduir enllaços en aquests dos tipus de portals.

És cert que no tots els directoris són eficients i rellevants a la hora de fer linkbuilding.

Per exemple, tots aquells directoris gratuïts tenen més probabilitats de ser dolents i estar castigats amb penalitzacions. En canvi, els directoris de més difícil accés, o, inclús, de pagament, tenen més probabilitats de què ens transmetin una bona autoritat del domini. La força, per una altra banda, és ja més difícil que ens la transmetin ja que la majoria d’enllaços –per no dir tots- procedents de directoris són “nofollow”. Un exemple de directori bo és : www.dmoz.org

Els fòrums segueixen sent molt importants en l’estratègia de creació d’enllaços. De fet, Google és capaç de rastrejar els comentaris que es fan en un fòrum.

L’únic inconvenient són els webmasters que a vegades són reticents a aquest tipus de pràctiques i ens poden eliminar el comentari si el veuen massa suspitós o que no vingui al cas.

2#TESTIMONIS: És un bon punt de partida per guanyar-nos un enllaç. Pot funcionar tan pel que fa als nostres clients com als nostres proveïdors.

En el cas dels nostres clients hem d’anar en compte ja que ens podem enviar enllaços recíprocament i podem entrar en un bucle de pagerank.

En canvi, els nostres proveïdors acostumen a ser més susceptibles de col·locar links a la seva web amb un testimoni nostre.

3#XARXES SOCIALS: Cada cop estan agafant més força i pes per a Google. La majoria de xarxes socials -això sí- tenen enllaços “no follow” però igualment serveixen d’indicatiu a Google perquè vegi que el nostre lloc web va pel bon camí i està tot correcte.

xarxes-socials-linkbuilding

 4#MENCIONS: Ens podem trobar amb el temps amb altres llocs webs que ja han escrit sobre nosaltres, és a dir, que ja ens han mencionat però que no ens han introduït cap enllaç. En aquest procés és necessari analitzar qui ens ha mencionat i preguntar-lis si ens poden col·locar un enllaç.

Per saber si algú ens ha mencionat hem de posar al Google: “catapings” -site:www.catapings.cat

5#BLOGS: En aquesta categoria s’engloben els blogs gestionats per tercers i aquells blogs que podem gestionar nosaltres mateixos.

Hi ha l’opció de buscar blogs d’una temàtica semblant al projecte que vulguem posicionar. Per exemple, temàtiques de Màrqueting Online, Medicina, Compres, Ecologia i Sostenibilitat, Motor, Automoció, Esports, etc.

Cal analitzar aquests blogs amb les eines corresponents, contactar i començar a negociar.

També hi ha l’opció de poder gestionar nosaltres mateixos un conjunt de blogs. En aquest cas, ens podem aprofitar d’alguns portals que ens ofereixen extensions i blogs gratuïts com pot ser WordPress, BlogSpot, etc.

En aquest cas, partirem d’una gran avantatge ja que aquests blogs que podem construir mitjançant subdominis parteixen d’una força de domini molt elevada. Això sí, tindrem que alimentar-los amb contingut original i ser constant amb les seves publicacions.